شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
سرخط اخبار دوشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۱:۳۰:۴۶

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران خبر داد:
انجام 221 هزار متر حفاری چاه‎های نفت و گاز در یک سال گذشته

ایران دریلینگ: مدیرعامل و رئیس هیِات مدیره شرکت ملی حفاری ایران از تحقق 221 هزار و 65 متر حفاری چاه‌های نفت و گاز از ابتدای شهریور 96 تا پایان مردادماه امسال بوسیله ناوگان این شرکت در مناطق خشکی و دریایی کشور خبر داد. به گزارش ایران دریلینگ و به نقل از شرکت ملی حفاری، سپهر سپهری، ضمن تبریک اعیاد خجسته قربان و غدیر و با گرامیداشت هفته دولت و پاسداشت یاد و خاطره دو اسوه اخلاص و عمل شهیدان رجایی و باهنر گفت: در یک سال گذشته متخصصان این شرکت با تکیه بر دانش فنی بومی و استفاده حداکثری از قطعات و تجهیزات ساخت داخل، حفر و تکمیل 156 حلقه چاه را در اقصی نقاط کشور به اتمام رساندند. وی با بیان اینکه از این تعداد 22 حلقه جلوتر از زمان پیش بینی شده از سوی شرکت‌های متقاضی آماده بهره برداری شد، افزود: از شمار چاه‌های حفر و تکمیل شده 67 حلقه توسعه ای، چهار حلقه توصیفی، یک حلقه اکتشافی و 84 حلقه تعمیری بوده است.

سپهری اظهار کرد: بیشترین تعداد عملیات حفاری چاه‌های پیش گفته در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و پروژه‌های توسعه ای در غرب کارون بوده است که اجرای آنها به عهده شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) است. مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت ملی حفاری ایران به بیش از  43 هزار و 880 متر حفاری به روش افقی و جهت دار که از شیوه‌های نوین در صنعت حفاری است و 895 متر مغزه گیری اشاره کرد و گفت: صنعت حفاری یکی از پیچیده ترین صنایع و مهمترین حلقه در زنجیره تولید نفت و گاز است و این شرکت در تمامی بخش‌ها و جوانب تخصصی و فنی مهندسی آن از وجود متخصصان و کارشناسان مجرب و کار آزموده و کارکنان ماهر و تلاشگر برخوردار است. وی تعداد دستگاه‌های حفاری شرکت را 73 دستگاه شامل 70 دکل سبک، سنگین و فوق سنگین خشکی و سه دکل دریایی عنوان کرد و افزود: در این دوره یک ساله  49 هزار و 173 متر حفاری در بخش پروژه‌های کلید در دست این شرکت بر روی 34 حلقه چاه صورت گرفت که به طور عمده در میادین مشترک قرار دارد.

سپهری اظهار کرد: ناوگان عملیاتی شرکت ملی حفاری با حضور فعال در میادین مشترک در قالب پروژه‌های کلید در دست در اواخر سال گذشته موفق به اتمام پروژه حفر 40 حلقه چاه  در میدان نفتی آزادگان جنوبی شد و هم اکنون مراحل اجرایی حفاری 20 حلقه چاه جدید در این میدان را دنبال می‌کند. مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: ادامه حفاری و تکمیل  22 حلقه چاه در فاز 14 طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی، 14 حلقه چاه در بخش خشکی جزیره کیش، هفت حلقه چاه در میدان نفتی آذر، 12 حلقه چاه نفت در گستره عملیاتی شرکت نفت و  گاز اروندان و آغاز عملیات حفاری هشت حلقه چاه اکتشافی برای مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با شروع حفاری اولین حلقه آن در استان فارس از شمارپروژه‌های کلید در دست (EPDS) شرکت در بخش‌های خشکی و دریا است. وی افزود: این شرکت همچنین برای اولین بار اجرای پروژه‌های افزایش، حفظ و نگهداشت تولید نفت را از طریق ارایه خدمات یکپارچه فنی و مهندسی از صفر تا 100 بدون حضور دکل حفاری عهده دار شده است که بر اساس توافق با شرکت متن از شهریور سال گذشته با هدف احیا و بهبود تولید  از 50 حلقه چاه در  میدان نفتی آزادگان اجرا می‌شود.

سپهری در ادامه، انجام بیش از 20 نوع خدمات جانبی فنی و مهندسی مرتبط با صنعت حفاری را از ویژگی‌های بارز و توانمندی‌های این شرکت در مقایسه با دیگر شرکت‌های صاحبنام در این عرصه برشمرد و با بیان اینکه در خیلی از کشورهای دارای تکنولوژی حفاری، هر بخش از این خدمات توسط یک شرکت ارایه می‌شود، اظهار کرد: انجام 2103 مورد خدمات فنی، 3814 مورد خدمات سیمان و انگیزش چاه و 1406 مورد خدمات ویژه حفاری در این مدت بیانگر ارایه بیشترین خدمات متنوع جانبی به شرکت‌های بهره برداری نفتی در قیاس با شرکت‌های فعال در این عرصه در کشور است. مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی گفت: این شرکت به عنوان یکی از شرکت‌های تابع شرکت ملی نفت ایران در راستای اهداف و سیاست‌های وزارت نفت، توجه  ویژه ای بر محور توانمند سازی صنایع داخلی و تقویت  بومی سازی قطعات و تجهیزات در داخل کشور دارد.

وی ادامه داد: در همین ارتباط طی چند سال اخیر در تعامل میان سازندگان  و صنعتگران داخلی در مجموع 5410  قطعه کاربردی در صنعت حفاری ساخت داخل شده که از این تعداد 4038 قلم طبقه بندی در اقلام مستمر و 1372 قلم طبقه بندی در اقلام غیر مستمر شده است که با احتساب ساخت قطعات از سوی سازندگان متعدد، افزون بر 20 هزار و 720 قلم ساخت داخل شده است؛  این در حالی است که شماری از تجهیزات اساسی کاربردی در این صنعت نیز در نتیجه همکاری و هم افزایی بین  این شرکت و  شرکت‌ها و مجموعه‌های بزرگ صنعتی کشور بومی سازی شده است. سپهری افزود: همسو با این اهداف که برگرفته از سیاست‌ها و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی است، مقرر شده تا در قراردادهای تامین قطعات با هماهنگی مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت بیشتر از قطعات ساخت داخل استفاده شود تا علاوه بر جلوگیری از خروج ارز، از طریق بومی ‎سازی قطعات پرکاربرد حفاری موجب  خودکفایی در این صنعت شود. وی پیگیری و رایزنی‌های مستمر برای حضور در بازارهای منطقه به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس، توسعه فعالیت‌های آموزشی خاصه افزایش رشته‌های کاردانی و کارشناسی تخصصی در مرکز آموزش علمی کاربردی حفاری، ایجاد مدیریت دارایی‌های فیزیکی و استقرار سیستم مدیریت کیفیت ایزو 2001 با گرایش 2015 را از جمله اقدامات به عمل آمده در یک سال اخیر عنوان کرد.



  کد خبر : 2620
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :